måndag 19 januari 2009

Love... Kärlek... Amor

Vad är kärlek för dig ?
Kärlek kan vara din kärlek för din familj, vänner, av det motsatta könet pojk/flickvän etc.
Oftast är det kärleken till den motsatta könet som oftast kommer på tal.
Kärleksproblem.
Idag insåg jag att jag för en gångs skull inte har några kärleksproblem. Eller det ska ialf inte finnas i första stadiet.
Första stadiet : Dejting.

Innan man kommer dit har man oftast problem, och den svåra vägen att ta sig till dejting är där alla vandrar nån gång i livet. Man råkar oftast ut för omvägar, och fel vägar. Det kan ta tid innan man hittar den rätta vägen. Men innan man kommer dit har man oftast fått lära sig på vägen hur man navigerar. Felen man gjorde, ett annat uttryck : Man lär sig av sina misstag.
Jag tror att varje människa som kommer in i ens liv har en orsak. antingen är det förstunden eller föralltid. En person kan komma in i ditt liv för att lära dig något, men som sedan försvinner ur ditt liv. Fast personen försvinner ur ditt liv så hade personen en mening med det. Det gäller bara hitta den orsaken personen kom för. Det kan vara att ditt förhållande tog slut, se inte ner på det, den bara förberede dig inför nästa förhållande. Varje förhållande är unikt och nytt.
En annan sak jag har fått lära mig på min väg är att våga chansa. Blir man sårad, så har personen fått en att le. Gett en en upplevelse. Man ska aldrig ångra sina val, förhållande,vänskap. I varje relation har man fått lära sig något nytt som man sedan kan ta med in i nästa relation.

Så vad händer då i första stadiet ?
Jag tror att man delar med sig av saker, man börjar en resa tillsammans som man sedan får se om man avslutar den ihop eller om man reser på varsitt håll. En sak har jag fått lära mig, dra aldrig upp historia, det heter ju historia av en anledning, inte sant ? Låt den förbli det också. Framtid är tillsammans med den nya "relationen", där ni upplever saker tillsammans. Utforskar saker och ting. Tar reda på vad ni gillar och inte gillar. Framförallt, i detta stadie är ni (eller borde vara) lite nykära. Ni ska trivas, inte ska det finnas kärleksgnabb.

Vad är då andra stadiet ?
Är då man avslutar resan ihop. Istället för två personer går man ihop som en person.
Detta stadiet är något jag kommer utforska lite nämre inom när jag väl (om jag gör det) kommer till stadiet. Vilket jag så klart hoppas på. Men man kan även välja fel väg redan i första stadiet.

Ja nu tänker ni säkert, vad vet hon ? Ja egentligen ingenting, men detta är lite av min filosofi av kärlek. hur är er ?

På tal om annat, fast i samma kategori, jag vill verkligen att du ska veta hur mkt jag uppskattar dig, gillar den du är, ditt skratt, dina söta idéer, ditt sätt att alltid räkna ut saker och ting. Och när du klarar det så lyser verkligen barnet inom dig upp.
Jag hatar verkligen att lägga mig till sängs och veta att du inte ligger brevid mig. Önskar att jag kunde få vakna upp till ditt ansikte varje dag, om och om igen. Då vet jag med garanti att jag hade haft ett leende på läpparna varje dag. Du skiner upp vägen jag vandrar på.
Förr fanns det inget jag egentligen var rädd för, men nu vet jag vad jag är rädd för.
Att mista dig.
Att du ångrar dig,
Att du blir osäker.

Du är inte bara killen jag har känslor för, du är även min bästa vän.
Jag hoppas du vet det.

Nej nu kallar sängen. Sov gott alla.

/ S

Inga kommentarer: