söndag 4 januari 2009

If you don´t mean it.

Låten Marcus Fagervall - If you don´t mean it är så bra. Gillar verkligen texten.
Känner verkligen igen mig i texten.

"I don't know
How to feel
Let the words Come easily to me
You seem lost
In your thoughts
I find it hard to breathe
Why won't you tell me what it is?
It's driving me crazy trying to second guess you

Don't say you love me,
I don't believe it!
Don't say the words,
If you don't mean it.
Don't want to hear it
Out in the open
Keep it inside
If you don't mean it"

--

Du får inte knacka på min dörr om du inte är redo att komma in.
Du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt.
Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill.

Jag säger att du inte får riva mina murar, men en del klossar har redan börjat falla,
så jag ber dig, om du inte vet, sluta riva mina murar. Är dem nere och det är fritt fram att passera och om en bomb släpper så kan inget skydda mig mer.
Världen kommer då gå under. Det är precis som att kasta en sten i ett glashus medans du står där. Lika illa är det om du river murarna.

Ingen har någonsin kommit in mig på livet så som du har börjat göra. Har aldrig vågat släppa in någon, har så svårt att lita på folk när det gäller sådant. Du vet vad jag menar. Så fort man har börjat öppnat sig lite så får man smällen i ansiktet. Och jag vet att jag inte klarar en smäll till, så if you don´t mean it, don´t tell me the words. Allt jag begär är uppriktigthet.. vilket jag borde förvänta mig av dig, för jag vet att du är ärlig, men lika rädd som jag.
Jag känner att du börjar komma för nära mig, att jag blir bara mer och mer osäker.. är så rädd att du kommer säga: Jag vill inte mer, jag känner inget. Så snälla ge mig inga förhoppningar ! Jag vet inte ens var vi stå nu. Samma som innan eller är det lite mer ? Ja jag vet att vi inte e redo för det stora steget.. så det har jag inga förhoppningar om alls.
Jag låter tiden utvisa.

Duschen och maten kallar nu. Ha en fin kväll alla.

/S

Inga kommentarer: