måndag 13 april 2009

Hemma igen.

Då kom man hem igår igen.
Har haft en toppen påsk :)
Vårt första stopp blev i Haparanda hos min farfar. Där fick man prova på hur man festar i norrland.. haha.. Riktig ragga runda !! Men sitter i bilen och åker runt runt runt troget så där 1000 ggr.. eller nått.. så dricker man samtigt.. ja inte föraren då såklart !! Sen plockar man upp folk på vägen, så 14 personer i en vanlig bil är inget ovanligt..
Ett stop blev det ialf för mig ville och josef, vi stannade till på umpatunnlen.. rätt skoj faktiskt... :)

Sen efter Haparanda begav vi oss till Övertorneå för att hämta upp resten av släkten och bege oss vidare till Finland, Kittilä. Där åkte vi skidor på dagarna och festade lite på kvällarna.
Ialf söndag var lugn, där bastade vi alla och drack. Sen måndagen började skidorna.. jaa för vissa, för min del NEJ ! Provade en gång och jag säger då aldrig mer... !! haha.. Så jag solade och kollade på alla andra när dom åkte ner :) Så var det i två dagar, sen ons-tors blev det plugg, bastu festande. Btw, var faktiskt ute i måndes, i Levi.. Dansade en massa humpa humpa... årets dans ! haha... skadat ! Som josef säger, eslövsnationaldans ?!
Fredag var det snöscooter som gällde... woohoo.. Vi åkte på en släde bakom snöscootern.. så satt vi där i 4 mil då vi skulle ut till Pekka Jussila stället. Fy fan min röv.. aj aj aj ! trodde ett tag att jag skulle flyga ur släden.. haha men skoj var det ialf.

Här är lite bilder:

Nej nu ska jag man göra annat :) Så underbart väder ju, sen blir det även en tripp in till Eslöv... Subway.. träffa lassemaja ju :)
/S

Inga kommentarer: